Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Latentní znalosti z obecné biologie u studentů středních škol
ŠILHAVECKÁ, Lucie
Cílem této práce bylo ověření a porovnání znalostí z učiva obecné biologie u studentů víceletých a čtyřletých gymnázií. Součástí práce bylo sestavení a ověření didaktického testu zjišťujícího znalosti z obecné biologie, jeho zadání ve vybraných školách a zhodnocení výsledků. Test byl zadán studentům kvinty a oktávy (osmileté gymnázium) a studentům prvních a čtvrtých ročníků (čtyřleté gymnázium). Testem mělo být zjištěno, co si studenti pamatují ihned po probrání učiva obecné biologie (studenti kvinty a prvních ročníků) a co si uchovají v paměti po určité době od probrání a procvičení učiva (studenti oktávy a čtvrtých ročníků). Posouzení výsledků jednotlivých ročníků bylo podrobně vyhodnoceno a pro přehlednost zpracováno do tabulek.
K vývoji latentních znalostí biologie živočichů:srovnávací studie
ŠAFÁŘOVÁ, Lenka
Tato diplomová práce zjišťuje úroveň latentních teoretických a praktických znalostí ze zoologie u různých věkových skupin žáků základních škol a gymnázií a studentů učitelství na pedagogické fakultě. Šetření bylo prováděno testem doplněným promítanou sérií fotografií a obrázků živočichů, který byl předložen celkem 844 respondentům. Bylo zjištěno, že studenti jednotlivých ročníků základních škol a gymnázií a studenti učitelství si uchovávají jen mírně nadprůměrné latentní teoretické a praktické znalosti základního učiva zoologie. Studenti končícího 5. ročníku učitelství přírodopisu a pěstitelství pro 2. stupeň základní školy a 5. ročníku učitelství biologie pro střední školy prokázali menší než 85 % úspěšnost v teoretické i praktické části testu. Bylo zjištěno, že časový odstup od výuky zoologie má odlišný vliv na úroveň latentních znalostí respondentů z různých stupňů a typů škol. Výsledky šetření z let 2006 - 2008 jsou analyzovány, hodnoceny a srovnávány s výsledky obdobných výzkumů staršího data.
Latentní znalosti z fyziologie člověka u studentů středních škol
JELÍNKOVÁ, Martina
Cílem tohoto průzkumu bylo zjistit, zda se projeví rozdíly ve znalostech z učiva fyziologie člověka u studentů gymnázií a středních zdravotních škol. V rámci zkoumání znalostí u studentů SŠ se ukázalo, že časový odstup od probraného učiva nemá velký vliv na množství znalostí studentů. Součástí práce bylo sestavení a ověření didaktického testu zjišťujícího znalosti z fyziologie člověka, jeho zadání ve vybraných školách a zhodnocení výsledků. Test byl předložen 156 studentům 3. ročníků, 87 studentům navštěvujících 4. ročník gymnázií a 56 studentům Střední zdravotnické školy. U studentů 3. ročníků byl test zadáván po probrání učiva z fyziologie člověka. Studenti 4. ročníků vyplňovali test 6 měsíců po probrání učiva z fyziologie. Testem tak mohlo být zjištěno, zda má časový odstup jednoho pololetí vliv na uchované vědomosti a zda si je studenti dokáží vybavit i po určité době od probrání učiva. Posouzení výsledků jednotlivých ročníků bylo podrobně vyhodnoceno a pro přehlednost zpracováno do tabulek.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.